Λίγες ημέρες μετά τη λήξη των υποβολών αιτήσεων στις 4 δράσεις του ΕΣΠΑ 2014-2020 και λίγο πριν ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των 46.987 επενδυτικών προτάσεων που υποβλήθηκαν, έχουν ήδη ξεκινήσει οι δηλώσεις των αρμοδίων για νέες επιδοτήσεις επιχειρήσεων που έπεται να προκηρυχθούν μέχρι το τέλος του 2016!
Με σειρά ενδιαφέροντος και εκτιμώμενης ανταπόκρισης τα πολύ-αναμενόμενα επιδοτούμενα προγράμματα είναι τα εξής:
Οι τέσσερις δράσεις των οποίων ο α’ κύκλος μόλις έκλεισε, αφορούν Πτυχιούχους, Άνεργους, Μικρομεσαίες Τουριστικές Επιχειρήσεις, Μικρές και πολύ Μικρές υφιστάμενες επιχειρήσεις. Στόχος του β’ κύκλου είναι να κινηθεί στις ίδιες γραμμές αλλά να βελτιώσει τα «προβληματικά» σημεία που θα διαπιστωθούν μετά την αξιολόγηση του α’ κύκλου. Για το λόγο αυτό ως χρόνος προκήρυξης του β’ κύκλου έχει οριστεί το τέλος Σεπτεμβρίου οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί (πέρα από κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη) η αξιολόγηση των προτάσεων του α’ κύκλου.
Βασικά στοιχεία για την υποβολή προτάσεων (και την επίτευξη της επιθυμητής βαθμολογίας και επιδότησης) στις 4 αυτές δράσεις ήταν (και θα συνεχίσουν να είναι και στο β’ κύκλο ως φαίνεται) τα εξής:
Το πρόγραμμα της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας που έτρεξε στον α’ κύκλο των 4 δράσεων ΕΠΑΝΕΚ δε συμπεριέλαβε στις επιλέξιμες δραστηριότητες τις τουριστικές επιχειρήσεις, μη δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όσους επιθυμούσαν να ξεκινήσουν μια νέα επιχείρηση στον τομέα του Τουρισμού που αποτελεί τη «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, να επιδοτηθούν για την επένδυση αυτή.
Παράλληλα το πρόγραμμα των Τουριστικών επιχειρήσεων των ίδιων δράσεων ΕΣΠΑ απέκλεισε την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρήσεων (με ημερομηνία ίδρυσης μετά την 1/1/2016) αλλά και τη δημιουργία νέων καταλυμάτων σε υφιστάμενες επιχειρήσεις. Ακόμα με τον περιορισμό της απασχόλησης 0,5 ΕΜΕ κατά την τελευταία τριετία, απέκλεισε τις «οικογενειακές» τουριστικές επιχειρήσεις που λειτουργούν τα καταλύματά τους χωρίς να απασχολούν προσωπικό, και οι οποίες αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ποσοστά ένταξης στο πρόγραμμα των Τουριστικών του α’ κύκλου αναμένεται να είναι αρκετά υψηλά και σε ορισμένες περιοχές θα ενταχθούν όλες οι προτάσεις.
Όλα τα παραπάνω «κενά» προσδοκάται να καλυφθούν με τη νέα δράση ίδρυσης Νέων τουριστικών επιχειρήσεων.
Το πρόγραμμα της αναβάθμισης υφιστάμενων επιχειρήσεων που έτρεξε στο πλαίσιο των 4 δράσεων του ΕΠΑΝΕΚ, αφορούσε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, αφήνοντας εκτός επιδότησης τις Μεσαίες Επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 έως 250 άτομα προσωπικό και έχουν κύκλο εργασιών ή σύνολο ενεργητικού από 10 έως 50 εκατομμύρια ευρώ. Στις Μεσαίες επιχειρήσεις είναι πιθανό να εντάσσεται και μία φαινομενικά Μικρή επιχείρηση η οποία όμως συνδέεται μέσω φυσικών ή νομικών προσώπων και με άλλες επιχειρήσεις όμορης αγοράς, των οποίων τα οικονομικά στοιχεία αλλά και τα στοιχεία προσωπικού εξετάζονται ενιαία προκειμένου για τον υπολογισμό του μεγέθους μίας επιχείρησης. Για την ένταξη των Μεσαίων Επιχειρήσεων στα επιδοτούμενα προγράμματα αναμένεται να προκηρυχθεί το αντίστοιχο πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 100.000.000€.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το πρόγραμμα που θα επιδοτεί τη δημιουργία clusters και meta-clusters.
Ως cluster ορίζεται μια ομάδα εταιρειών και ιδρυμάτων που συστεγάζονται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και συνδέονται αλληλοεξαρτώμενες με την παροχή ομάδων προϊόντων ή / και υπηρεσιών. Λόγω της εγγύτητάς τους (τόσο από την άποψη της γεωγραφίας όσο και δραστηριοτήτων) τα μέλη των clusters καθοδηγούνται από διάφορους εξωγενείς παράγοντες σε σχέση με τη θέση τους. Αυτοί οι εξωγενείς παράγοντες περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, την πρόσβαση σε εξειδικευμένες αγορές εργασίας και προμηθευτών, τη μεταφορά γνώσεων, την πίεση για να επιτευχθεί μεγαλύτερη οικονομική απόδοση ώστε να αντιμετωπιστεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας, καθώς και τη συνεχή μάθηση, χάρη σε μια στενή αλληλεπίδραση μεταξύ των πελατών και των εξειδικευμένων προμηθευτών.
Οι συγκεκριμένοι συνεργατικοί σχηματισμοί πρέπει να χαρακτηρίζονται από τα εξής τέσσερα σημεία:
Στα προγράμματα που αναμένεται να προκηρυχθούν μέχρι το τέλος του 2016 περιλαμβάνονται επίσης ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού 40.000.000€ για τη δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων τοπικής εμβέλειας σε σχέση με τη μεταποίηση και την εφοδιαστική αλυσίδα και ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού 30.000.000€ για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής βιομηχανίας και συγκεκριμένα για τη χρηματοδότηση σχεδίων που αφορούν στην αξιοποίηση υγρών, στερεών και αερίων αποβλήτων και απορριμμάτων, ενώ θα ενισχυθούν και οι ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ για την προαγωγή επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία.
Τέλος αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος 4399/2016 ο οποίος Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 22-6-2016 ο οποίος διαμορφώνει σε χαμηλότερα επίπεδα το ελάχιστο επιλέξιμο ύψος επένδυσης, διευρύνοντας έτσι τον αριθμό των επιχειρήσεων που θα θελήσουν να ενταχθούν. Τα νέα όρια κατώτατου ορίου επένδυσης είναι τα εξής:
Τα παραπάνω προγράμματα αναμένεται να αυξήσουν τις επενδύσεις των επιχειρήσεων και να βοηθήσουν στη βιωσιμότητα και την περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |
* Το πεδίο είναι υποχρεωτικό.