Μέσα από τις δράσεις του προγράμματος “Ορίζοντας 2020” ξεχωρίζει το Εργαλείο Ενίσχυσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που Καινοτομούν (SME Instrument).
Το Εργαλείο αυτό ανήκει στον άξονα των “Κοινωνικών Προκλήσεων” του Ορίζοντα 2020 και χρηματοδοτεί καινοτόμα σχέδια που θα βοηθήσουν τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) να αυξήσουν το μέγεθός τους και να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους σε άλλες χώρες, μέσα και έξω από την Ε.Ε.
Με προϋπολογισμό €1.63 δισ. για την περίοδο 2018-2020, το Εργαλείο για τις ΜΜΕ καλείται να καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες των ΜMΕ με προσανατολισμό προς τις διεθνείς αγορές, για την διεξαγωγή ερευνών υψηλού κινδύνου και υψηλής απόδοσης. Το Εργαλείο αυτό απευθύνεται σε όλων των ειδών τις καινοτόμες ΜMΕ, προκειμένου να δημιουργήσει ταχέα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας.
Μία επιχείρηση χαρακτηρίζεται ως ΜΜΕ όταν απασχολεί λιγότερους από 250 εργαζομένους και ο κύκλος εργασιών της δεν ξεπερνά τα €50 εκατ. ή/και το σύνολο του ενεργητικού της δεν ξεπερνά τα €43 εκατ. Κατά τον υπολογισμό του μεγέθους μίας επιχείρησης, λαμβάνεται υπόψη και η μετοχική σχέση που έχει με άλλες επιχειρήσεις.
Ύψος Διαθέσιμης Ενίσχυσης
Το Εργαλείο για τις ΜΜΕ έχει ως στόχο να δώσει μία δυνατή ώθηση στην καινοτομία, ενισχύοντας τις καινοτόμες ΜΜΕ που επιδεικνύουν ισχυρή φιλοδοξία για ανάπτυξη, εξέλιξη και διεθνοποίηση. Για όσες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις γίνουν δεκτές στο πρόγραμμα, επιφυλάσσονται ενισχύσεις με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, όπως:
• Επιχορηγήσεις για μελέτες σκοπιμότητας (€50.000)
• Επιχορηγήσεις για ανάπτυξη καινοτομιών, οι οποίες κυμαίνονται από €500.000 – €2.500.000 (έως 70% του συνολικού κόστους του project)
• Πρόσβαση σε ευρεία γκάμα εργαλείων ενίσχυσης της καινοτομίας, προκειμένου να επιτευχθεί η εμπορική της εκμετάλλευση
Οι 3 Φάσεις του Εργαλείου Ενίσχυσης καινοτομίας Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων:
Στην 1η Φάση του Εργαλείου χρηματοδοτείται η εκτίμηση για την τεχνολογική, πρακτική και οικονομική βιωσιμότητα της υλοποίησης μιας επαναστατικής καινοτομίας που η μικρομεσαία επιχείρηση θέλει να εκμεταλλευτεί και εμπορευματοποιήσει. Υποβάλλεται ένα σύντομο επιχειρηματικό πλάνο (περίπου 10 σελίδες), το οποίο θα εξηγεί γιατί ένα project είναι καινοτόμο καθώς και την τεχνολογική και οικονομική του βιωσιμότητα. Η συμμετοχή στην Φάση 1 του Εργαλείου είναι προαιρετική, εάν όμως στεφθεί με επιτυχία, επιτρέπει την απευθείας συμμετοχή στη Φάση 2.
Χρηματοδότηση: εφάπαξ €50.000 για κάθε project (μια επιχείρηση μπορεί να καταθέσει πολλά project) για την εκπόνηση μιας εκτενούς μελέτης βιωσιμότητας, η οποία είναι απαραίτητη στη Φάση 2.
Διάρκεια: περίπου 6 μήνες
Η 2η Φάση του Εργαλείου για τις ΜΜΕ στοχεύει στην ενίσχυση δραστηριοτήτων Ε&Α, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις δραστηριότητες επίδειξης (δοκιμές, πρωτότυπα, μελέτες κλίμακας, σχεδιασμός, καινοτομικές πιλοτικές διεργασίες, επικυρώσεις, επαλήθευση επιδόσεων κ.α.) ενθαρρύνοντας έτσι την ανάμειξη δυνητικών πελατών. Χρηματοδότηση διατίθεται μόνο σε καινοτομικά projects, τα οποία συνοδεύονται από ένα άρτιο και εκτενές επιχειρηματικό πλάνο (με δυνατότητα χρηματοδότησης και εκπόνησης του επιχειρηματικού πλάνου στη Φάση 1).
Χρηματοδότηση: κυμαίνεται από €500.000 – €2.500.000 (καλύπτει έως το 70% των δαπανών, και σε συγκεκριμένες εξαιρέσεις έως το 100%)
Διάρκεια: συνήθως 12-24 μήνες
Η Τελική Φάση του Εργαλείου για τις ΜΜΕ προσφέρει μέσα διευκόλυνσης προκειμένου οι ΜμΕ να εμπορευματοποιήσουν τα καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες τους. Αυτά τα μέσα διευκόλυνσης περιλαμβάνουν δικτύωση, εκπαίδευση, καθοδήγηση, εύρεση ιδιωτικής χρηματοδότησης καθώς και άλλες πολλές υπηρεσίες μέσω του Ευρωπαϊκού Δικτύου Επιχειρήσεων (Enterprise Europe Network). Οι ΜμΕ δεν λαμβάνουν άμεση χρηματοδότηση στη Φάση 3.
Συνίσταται οι ΜΜΕ να κάνουν αίτηση για χρηματοδότηση από την Φάση 1, παρόλα αυτά δικαιούνται να κάνουν αίτηση απευθείας στη Φάση 2 ή ακόμη και στη Φάση 3 εάν το επιθυμούν, ανάλογα με το στάδιο υλοποίησης που βρίσκεται το project τους. Επιτυχής ολοκλήρωσης μίας φάσης επιτρέπει την άμεση συμμετοχή στην επόμενη.
Οι προσκλήσεις για τις 2 πρώτες φάσεις μέσα στην περίοδο 2018 – 2020 έχουν προγραμματιστεί ως εξής:
Φάση 1:
1) 08/02/2018 2) 03/05/2018
3) 05/09/2018 4) 07/11/2018
5) 13/02/2019 6) 07/05/2019
7) 05/09/2019 8) 06/11/2019
9) 12/02/2020 10) 06/05/2020
11) 02/09/2020 12) 04/11/2020
Φάση 2:
1) 10/01/2018 2) 10/03/2018
3) 23/05/2018 4) 10/10/2018
5) 09/01/2019 6) 03/04/2019
7) 05/06/2019 8) 09/10/2019
9) 08/01/2020 10) 18/03/2020
11) 19/05/2020 12) 07/10/2020
Η VK PREMIUM Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΕΠΕ είναι κοντά σας για:
• την αξιολόγηση της καινοτόμου ιδέας σας
• να σας βοηθήσει με την ολοκλήρωση των Φάσεων 1 και 2
• την εκπόνηση της μελέτης βιωσιμότητας και του επιχειρηματικού σας σχεδίου
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |
* Το πεδίο είναι υποχρεωτικό.