Ανακοινώθηκε η επιδότηση ΕΣΠΑ – “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής” η οποία ανήκει στη Δράση ΕΣΠΑ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ» η οποία στοχεύει στη διεύρυνση της ψηφιακής και τεχνολογικής ωριμότητας μικρομεσαίων επιχειρήσεων με ολοκληρωμένες επενδύσεις για επενδύσεις σε λογισμικό, τεχνολογίες αιχμής & λύσεις 4ης βιομηχανικής επανάστασης.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα είναι με σειρά προτεραιότητας (FiFo) και μέχρι εξαντλήσεως του διαθέσιμου προϋπολογισμού.
Συνολικά η δράση ΕΣΠΑ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ» έχει 3 σκέλη: “βασικός ψηφιακός μετασχηματισμός για ΜμΕ“, “μετασχηματισμός αιχμής για ΜμΕ” και “προηγμένος ψηφιακός μετασχηματισμός για ΜμΕ“. Η κάθε εταιρία θα επιλέγει ένα από τα τρία επιδοτούμενα προγράμματα ανάλογα με το βαθμό ψηφιακής της ωριμότητας.
Η επιδότηση “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής” αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ενσωματώσει ήδη τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ΤΠΕ) σε πολλές λειτουργίες τους και πλέον επιδιώκουν να υλοποιήσουν ολοκληρωμένες επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής ή σε λύσεις 4ης βιομηχανικής επανάστασης.
Βασικός στόχος της Δράσης ΕΣΠΑ “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής” είναι η αναβάθμιση των ΜμΕ με τεχνολογίες αιχμής ή με εξελιγμένα ψηφιακά συστήματα της 4η βιομηχανικής επανάστασης και συμπληρωματικά η κάλυψη επί μέρους αναγκών σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) που διευρύνουν την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητά τους.
Ο ελάχιστος και μέγιστος συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός (Π/Υ) της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται €201.000 έως και € 1.200.000.
Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου θα ορισθεί στην Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης, ωστόσο δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Έγκρισης.
Για τις μικρές και πολύ μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις το ποσοστό επιδότησης κυμαίνεται από ανέρχεται από 35% έως 50% ανάλογα με το είδος της δαπάνης και τη περιοχή που υλοποιείται η επένδυση.
Τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβληθούν, θα πρέπει να τηρούν τις προϋποθέσεις του χρηματοδοτικού καθεστώτος του Κανονισμού ΕΕ 651/2014 (ΓΚΑΚ) που τίθενται στα Άρθρα 13 «Πεδίο εφαρμογής των περιφερειακών ενισχύσεων», 14 «Περιφερειακές επενδυτικές ενισχύσεις», 17 «Επενδυτικές ενισχύσεις προς ΜΜΕ» και 18 «Ενισχύσεις για συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ΜμΕ».
Επισημαίνεται ότι τα επενδυτικά σχέδια με βάση το Άρθρο 14 θα πρέπει να έχουν το χαρακτήρα αρχικής επένδυσης και συγκεκριμένα να πληρείται ένα από τα παρακάτω:
Στην περίπτωση που η αίτηση χρηματοδότησης θα έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο των ανώτατων ορίων, το υπερβαίνον μέρος του προϋπολογισμού θα καλύπτεται στο σύνολό του από ιδιωτική συμμετοχή του φορέα της επένδυσης.
Υφιστάμενες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
Αναμένεται να διευκρινιστούν οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) οι οποίες θα τύχουν επιχορήγησης.
Οι βασικές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων που υποβάλλουν αίτηση χρηματοδότησης, είναι οι ακόλουθες:
1. Να δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια και να πραγματοποιήσουν επένδυση αποκλειστικά σε μία μόνο Κατηγορία Περιφέρειας (με την ίδια ένταση ενίσχυσης).
2. Να τηρούν Απλογραφικά ή Διπλογραφικά βιβλία και να έχουν τουλάχιστον μία (1) πλήρη κλεισμένη διαχειριστική χρήση.
3. Να δραστηριοποιούνται στον επιλέξιμο ΚΑΔ του επενδυτικού σχεδίου τουλάχιστον για ένα (1) έτος.
4. Το επενδυτικό σχέδιο να αφορά αποκλειστικά σε επιλέξιμες δραστηριότητες.
5. Να διαθέτουν τουλάχιστον εννέα (9) ΕΜΕ εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης το ημερολογιακό έτος που προηγείται της υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.
6. Να λειτουργούν αποκλειστικά ως επιχειρήσεις εταιρικού/εμπορικού χαρακτήρα.
7. Να πληρούν τις προϋποθέσεις εφαρμογής του Καν. ΕΕ 1407/2013 (De Minimis). Το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (De Minimis) που έχει λάβει στο παρελθόν η ενιαία επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης από αυτή τη Δράση, να μην υπερβαίνει το ποσό των €200.000 (ή €100.000 για τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων) μέσα σε μία τριετία (τρέχον οικονομικό έτος και τα δύο (2) προηγούμενα οικονομικά έτη) πριν από τον χρόνο χορήγησης του εννόμου δικαιώματος της ενίσχυσης.
8. Να μην έχει γίνει έναρξη εργασιών για το επενδυτικό σχέδιο πριν την υποβολή της αίτησης ενίσχυσης. Σε αντίθετη περίπτωση το σύνολο του επενδυτικού σχεδίου καθίσταται μη επιλέξιμο προς χρηματοδότηση.
9. Να συγκεντρώνουν κατ’ ελάχιστο το βαθμό 70 στο ερωτηματολόγιο ψηφιακής ωριμότητας της παρούσας πρόσκλησης.
Στην επίσημη δημοσίευση της πρόσκλησης – “Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής” αναφέρονται και οι επιλέξιμες δραστηριότητες (ΚΑΔ) για επιδότηση.
Οι κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) οι οποίες θα είναι επιλέξιμες προς επιδότηση στα 3 παραπάνω προγράμματα ΕΣΠΑ καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κλάδων όπως το λιανικό και χονδρικό εμπόριο, η μεταποίηση, ο τουρισμός, η πληροφορική, η εκπαίδευση και οι υπηρεσίες υγείας.
Δείτε αναλυτικά την επίσημη πρόσκληση και τους επιλέξιμους Κωδικούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) εδώ
Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης θα είναι άμεση (FiFo) και τα επενδυτικά σχέδια θα αξιολογούνται με τη σειρά που υποβάλλονται (ημέρα και ώρα) μέχρι εξάντλησης του προϋπολογισμού της Δράσης, βάσει των τυπικών κριτηρίων συμμετοχής καθώς και βαθμολογούμενων κριτηρίων όπως oι Ετήσιες Μονάδες Εργασίας, η ψηφιακή ωριμότητα της επιχείρησης και η περιγραφή του επενδυτικού σχεδίου.
Η εταιρεία VK PREMIUM – Σύμβουλοι Ανάπτυξης Επιχειρήσεων διαθέτοντας την απαραίτητη εμπειρία και εξειδίκευση, αναλαμβάνει την προετοιμασία για την υποβολή αιτήσεων για την επιδότηση ΕΣΠΑ – Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής για ΜμΕ.
Περισσότερες πληροφορίες στο info@vkpremium.com ή στο τηλέφωνο 210-6835560.
Φόρμα Επικοινωνίας
* Υποχρεωτικά πεδία προς συμπλήρωση
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |
* Το πεδίο είναι υποχρεωτικό.