Εν αναμονή της επίσημης προκήρυξης του προγράμματος για τις νέες τουριστικές επιχειρήσεις, από τις ανακοινώσεις των αρμόδιων φορέων διαφαίνεται ότι το νέο πρόγραμμα θα περιέχει αλλαγές ως προς τα χαρακτηριστικά του σε σχέση με αντίστοιχα προγράμματα προηγούμενων ετών, καθώς γίνεται προσπάθεια να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής και να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας.
Πιο συγκεκριμένα η νέα αυτή δράση ενίσχυσης τουριστικών επιχειρήσεων θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι να ενισχυθούν νέες και υπό σύσταση τουριστικές ΜΜΕ επιχειρήσεις, και λιγότερο οι υφιστάμενες τουριστικές επιχειρήσεις (για τις οποίες άλλωστε «έτρεξε» επιδοτούμενο πρόγραμμα μέσα στο 2016).
2. Τα επενδυτικά σχέδια υφιστάμενων επιχειρήσεων που θα επιδοτηθούν δεν θα αφορούν την απλή αναβάθμιση τους (εκσυγχρονισμό) αλλά μόνο όσες υφιστάμενες τουριστικές μονάδες θέλουν μέσω του επενδυτικού τους σχεδίου να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους (αύξηση κλινών).
3. Για πρώτη φορά επιλέξιμα θα είναι και τα επενδυτικά σχέδια που αφορούν ολοκλήρωση καταλυμάτων, των οποίων η κατασκευή έχει αρχίσει και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, χωρίς όμως να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν, λόγω δυσκολιών οφειλόμενων στην οικονομική κρίση.
4. Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός θα φτάνει έως 400.000€, αυξημένος σε σχέση με το πρόγραμμα «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ» που έτρεξε το 2016 (μέγιστος προϋπολογισμός 150.000€) αλλά και του τελευταίου αντίστοιχου προγράμματος «Ενίσχυση ΜΜΕ» στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 (μέγιστος προϋπολογισμός 300.000€).
5. Δυνητικοί δικαιούχοι, πέρα από τα τουριστικά και ξενοδοχειακά καταλύματα (με διάφορους περιορισμούς ως προς τη δυναμικότητά τους), θα είναι και:
6. Σε ό,τι αφορά τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων, φαίνεται ότι σε αυτές θα ενταχθούν για πρώτη φορά σε τέτοιου τύπου πρόγραμμα, και οι λειτουργικές δαπάνες για τις υπό σύσταση εταιρείες, για τους πρώτους 6 μήνες λειτουργίας τους.
Κατά τα λοιπά, οι επιλέξιμες δαπάνες θα περιλαμβάνουν όπως συνήθως, κτιριακά, εξοπλισμό, προώθηση, εξοικονόμηση ενέργειας και άυλες δαπάνες, ενώ το ποσοστό επιδότησης θα κυμαίνεται από 45-50%.
7. Η διάρκεια ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων θα ορίζεται στους 30 μήνες (αντί για 24 μήνες των προκατόχων τους).
8. Τέλος, σε συνέχεια του πνεύματος καινοτομίας των τελευταίων επιδοτούμενων προγραμμάτων, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πριμοδοτεί βαθμολογικά τις τουριστικές επιχειρήσεις που συμβάλλουν στη διαφοροποίηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω – και με την επιφύλαξη βεβαίως ότι μπορεί κάτι να αλλάξει στην επίσημη προκήρυξη του προγράμματος – καλό θα ήταν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις να προετοιμαστούν εγκαίρως για την αίτησή τους, με τη βοήθεια του κατάλληλου Συμβούλου. Ένας έμπειρος Σύμβουλος Επενδυτικών Προγραμμάτων συμβάλλει καταλυτικά τόσο κατά την υποβολή όσο και τη διαχείριση – υλοποίηση ενός επενδυτικού σχεδίου, καθώς στη σημερινή εποχή περισσότερο από ποτέ αποτελεί για κάθε επιχειρηματία επιτακτική ανάγκη, να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τα χρηματοδοτικά εργαλεία που του παρέχονται.
Δείτε εδώ τις δραστηριότητες που ενισχύονται στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |
* Το πεδίο είναι υποχρεωτικό.