Μετά το Πάσχα, όπως αναφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα ξεκινήσουν πρώτες νέες προσκλήσεις προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ (2021-2027), με πρώτο, το πρόγραμμα για την Ανταγωνιστικότητα (ΕΠΑνΕΚ) ώστε να μην χαθεί καθόλου χρόνος και να μην υπάρξει «κενό χρηματοδότησης» μεταξύ των δύο προγραμματικών περιόδων.
Υπογραμμίζεται ότι οι προετοιμασίες, για τις πρώτες δράσεις που θα προκηρυχθούν και οι οποίες θα στηρίζουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αφορούν στους σημαντικότερους και μεγαλύτερους πυλώνες, δηλαδή τις επενδύσεις για την «πράσινη» και «ψηφιακή» μετάβαση των επιχειρήσεων και υπάγονται στην «ομπρέλα» του προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», ύψους 3,9 δισ. ευρώ, από τα συνολικά 26,18 δισ. ευρώ του νέου ΕΣΠΑ.
Σημειώνεται ότι οι προσκλήσεις αυτές, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει μέχρι και σήμερα, θα είναι ανοιχτές για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα διάρκειας π.χ. 12 – 24 μήνες.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Τσακίρη, στόχος και των δύο προσκλήσεων, είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ της χώρας, στόχος ο οποίος συνάδει με την υλοποίηση του συνόλου του Προγράμματος της Ανταγωνιστικότητας του ΕΣΠΑ.
Η πρώτη πρόσκληση που θα βγει στον αέρα θα είναι η σχετική με το ψηφιακό μετασχηματισμό ΜμΕ. Επιδίωξη του υπουργείου είναι να βγει στον «αέρα» αμέσως μετά το Πάσχα. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η δεύτερη πρόσκληση, που θα αφορά στον πράσινο μετασχηματισμό των ΜμΕ.
Η δημοσιοποίηση των προσκλήσεων θα γίνει ακόμη και αν η Κομισιόν δεν έχει εγκρίνει μέχρι τότε το πρόγραμμα της «Ανταγωνιστικότητας». Αν αυτό συμβεί, όπως επισημαίνει ο κ. Τσακίρης, η ελληνική πλευρά θα διασφαλίσει την επιλεξιμότητα των δαπανών. «Η επιλέξιμη περίοδος έχει ήδη ξεκινήσει και οποιαδήποτε δαπάνη γίνεται μπορεί να ενταχθεί εκ των υστέρων στο ΕΣΠΑ, αρκεί βεβαίως αυτή να είναι επιλέξιμη», λέει ο αρμόδιος υφυπουργός Ανάπτυξης.
Βασική φιλοσοφία των νέων επιδοτούμενων προγραμμάτων είναι να μην υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσκλήσεις αλλά μεγάλες προσκλήσεις, οριζόντιου χαρακτήρα.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ταυτόχρονη πρόσβαση στη χρηματοδότηση, επιχειρήσεων από πλήθος κλάδων της οικονομίας. Ενδεικτικά, επισημαίνεται πως σε μία δράση αναβάθμισης παγίων σε ψηφιακό ή πράσινο επίπεδο θα μπορούν να ενταχθούν επιχειρήσεις λιανεμπορίου, μεταποίησης – βιομηχανίας, τουρισμού και άλλων κλάδων και στόχος είναι οι προσκλήσεις να παραμένουν συνέχεια ανοιχτές, με συνεχή αύξηση του προϋπολογισμού, ώστε να υπάρχει συνεχής ροη αποτελεσμάτων, εντάξεων και πληρωμών. Αναλόγως την επένδυση, θα δίνεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην επιχείρηση να κάνει την επένδυσή της και στην περίπτωση που δεν θα πραγματοποιείται η επένδυση, θα απεντάσσεται αυτόματα, έτσι ώστε να εντάσσεται η επόμενη επιχειρηματική προσπάθεια.
Σημειώνεται ότι αν και η χώρα μας έλαβε πρώτη μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. το «πράσινο φως» από τις Βρυξέλλες στα τέλη του περασμένου Ιουλίου για το «κεντρικό ΕΣΠΑ» και ήταν και πάλι, η πρώτη χώρα που υπέβαλε το σύνολο των προγραμμάτων, τον περασμένο Οκτώβριο, ωστόσο, αναμένεται η τελική έγκριση από την ΕΕ μέχρι το Μάρτιο, καθώς η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε μια φάση εσωτερικού ελέγχου και έχουν παγώσει αρκετές διαδικασίες.
Επιπλέον εξετάζεται, οι προσκλήσεις, να βγαίνουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να γνωρίζει από πριν ότι π.χ. τον Σεπτέμβριο θα βγει η πρόσκληση που τον ενδιαφέρει.
Παράλληλα αναπτύσσεται κι ένα σύστημα για να αποφεύγεται η διπλή χρηματοδότηση, να υπάρχει ξεκάθαρη στρατηγική, τι θα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και τι θα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά θα υπάρχουν και συνέργειες ανάμεσα στα διαφορετικά Ταμεία ενώ θεσμοθετήθηκε και ένας μηχανισμός ωρίμανσης έργων το οποίο έχει βασικό όχημα το ΤΑΙΠΕΔ.
Πηγή ΑΜΠΕ
Η VK PREMIUM Σύμβουλοι Επιχειρήσεων υποστηρίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων και συμβάλλει στην πραγματοποίηση των επενδυτικών σας σχεδίων. Οι έμπειροι και εξειδικευμένοι σύμβουλοι αναλαμβάνουν τις υποβολές των αιτήσεων στα ενεργά χρηματοδοτικά προγράμματα με 98% ποσοστό επιτυχίας. Μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα ή να καλέσετε στο 210-6835560.
Φόρμα Επικοινωνίας
* Υποχρεωτικά πεδία προς συμπλήρωση
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |