Όπως ενημερωθήκαμε, στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι να ξεκινήσει στις 19/1/2023 το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ), το οποίο αποτελεί μετεξέλιξη του ΠΣΚΕ.
Μόλις ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ), οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις όπως και οι σύμβουλοι των επιχειρήσεων που αναλαμβάνουν την υποβολή ή/και διαχείριση του κάθε επενδυτικού σχεδίου θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το δικό τους προφίλ.
Όπως ανέφερε ο κ. Τσακίρης «το νέο ΟΠΣΚΕ είναι φιλικότερο προς τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, ενώ διασφαλίζει τη διασύνδεση των επιχειρήσεων με όλα τα βασικά συστήματα του κράτους, όπως Taxisnet, Εργάνη, κτλ.
Η είσοδος στο ΟΠΣΚΕ γίνεται με κωδικούς Taxisnet για τα νομικά και φυσικά πρόσωπα με έδρα στην Ελλάδα αλλά υπάρχει η δυνατότητα εισόδου και με κωδικούς ΟΠΣΚΕ για πρόσωπα που έχουν την έδρα τους εκτός Ελλάδας.
Με την είσοδο και τη δημιουργία προφίλ στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ) η κάθε εταιρία (δικαιούχος) έχει τη δυνατότητα να αναθέτει την υποβολή πρότασης για λογαριασμό της σε έναν σύμβουλο.
Να συμπληρώσουμε ότι με αυτόν τον τρόπο, ο σύμβουλος επιδοτήσεων μέσα από το ΟΠΣΚΕ θα έχει τη δυνατότητα να βλέπει τους ρόλους που του έχει αναθέσει κάθε δικαιούχος ώστε να πραγματοποιεί συγκεκριμένες ενέργειες, για συγκεκριμένα έργα κάποιου επιδοτούμενου προγράμματος. Ταυτόχρονα ο κάθε Δικαιούχος (επενδυτής) θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί μέσω του ΟΠΣΚΕ σε ποιους συμβούλους έχει αναθέσει το κάθε επενδυτικό σχέδιο.
Επίσης από τις προσκλήσεις των νέων δράσεων του ΕΣΠΑ 2021-2027, παρατηρούμε μια αλλαγή της στόχευσης σε επίπεδο επιδότησης των επενδυτικών σχεδίων των επιχειρήσεων. Πλέον, οι δαπάνες που θα επιδοτούνται απομακρύνονται από τη γενική επιχειρηματικότητα και αποκτούν πιο ειδική στόχευση, καθώς οι περισσότερες επιδοτήσεις θα αφορούν σε εξειδικευμένα «ψηφιακά» ή «πράσινα» επενδυτικά σχέδια.
Μια ακόμα αλλαγή που θα ήταν χρήσιμο να επισημάνουμε, είναι ότι η ένταξη των επιχειρήσεων στα επιδοτούμενα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ θα γίνεται με σειρά προτεραιότητας και όχι μέσω συγκριτικής αξιολόγησης.
Για παράδειγμα στη δράση Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ, η οποία αναμένεται να προκηρυχθεί έως τις 31 Ιανουαρίου, η υπαγωγή των επιχειρήσεων θα γίνεται με σειρά προτεραιότητας και όχι μέσω συγκριτικής αξιολόγησης, όπως ίσχυε παλαιότερα. Πλέον, την ένταξή τους στο πρόγραμμα αυτό θα διασφαλίζουν πρώτα οι επιχειρήσεις των οποίων οι αιτήσεις έχουν προηγηθεί και η σειρά προτεραιότητας θα τηρείται «μέχρι να εξαντληθεί ο προϋπολογισμός».
Με τον τρόπο αυτό η αξιολόγηση θα γίνεται κατά προτεραιότητα, με κριτήρια on-off και με βασική αρχή των προγραμμάτων ότι «σε όρους ποιότητας όλες οι επιλέξιμες επιχειρήσεις είναι ίδιες» όπως ανέφερε ο κ. Τσακίρης.
Προφίλ της δράσης Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ
Η δράση, η οποία αναμένεται να προκηρυχθεί έως τις 31 Ιανουαρίου – της οποίας οι αιτήσεις θα γίνουν ηλεκτρονικά μέσα από το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ) – καλύπτει τις ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) για την ψηφιακή κα τεχνολογική αναβάθμισή τους και διακρίνεται σε 3 επιμέρους δράσεις ανάλογα με το βαθμό ψηφιακής ωριμότητας της προς ενίσχυση επιχείρησης.
Η 1η δράση αφορά μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν ακόμα ενσωματώσει σημαντικές τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ΤΠΕ) στην λειτουργία τους και στοχεύουν στην κάλυψη βασικών ελλείψεων σε εφαρμογές και εξοπλισμό.
Ο συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός (Π/Υ) της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από €18.000 έως και €30.000.
Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 50%, ενώ στις περιοχές δίκαιης μετάβασης το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60%.
Οι βασικές κατηγορίες δαπανών που καλύπτονται αφορούν σε:
Δράση 2 – Προηγμένος Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ
Η 2η δράση αφορά μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες στοχεύουν στη διεύρυνση της ψηφιακής και τεχνολογικής τους ωριμότητας με ολοκληρωμένες επενδύσεις σε νέες ΤΠΕ που θα αναβαθμίσουν την ανταγωνιστικότητα τους στις διεθνείς αγορές και θα βελτιώσουν την παραγωγικής τους διαδικασία.
Ο συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός (Π/Υ) της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από €50.000 έως και €650.000.
Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται από 25% έως 50% ανάλογα με την περιοχή όπου θα υλοποιηθεί η επένδυση και το μέγεθος της επιχείρησης.
Τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβληθούν θα πρέπει να έχουν το χαρακτήρα αρχικής επένδυσης.
Οι βασικές κατηγορίες δαπανών που καλύπτονται είναι οι εξής:
Δράση 3 – Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής ΜμΕ
Η τελευταία επιμέρους δράση αφορά την αναβάθμιση των επιχειρήσεων οι οποίες επιδιώκουν να υλοποιήσουν ολοκληρωμένες επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής ή σε εξελιγμένα ψηφιακά συστήματα 4ης βιομηχανικής επανάστασης για να βελτιώσουν τη παραγωγική διαδικασία αλλά και θα αναβαθμίσουν την ανταγωνιστικότητά τους. Επιδοτούνται δαπάνες αγοράς εφαρμογών και εξοπλισμού.
Ο συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός (Π/Υ) της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από €200.001 έως και €1.200.000.
Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται από 25% έως 50% ανάλογα με την περιοχή όπου θα υλοποιηθεί η επένδυση και το μέγεθος της επιχείρησης.
Οι βασικές κατηγορίες δαπανών που καλύπτονται είναι οι εξής:
Επισημαίνεται ότι η κάθε επιχείρηση μπορεί να υποβάλει αίτηση χρηματοδότησης μόνο σε μία από τις τρείς (3) δράσεις Ψηφιακού Μετασχηματισμού ΜμΕ» που παρουσιάσαμε.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα ή να καλέσετε στο 210-6835560.
Φόρμα Επικοινωνίας
* Υποχρεωτικά πεδία προς συμπλήρωση
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | Cloudflare set the cookie to support Cloudflare Bot Management. |
S | 1 hour | Used by Yahoo to provide ads, content or analytics. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_gat | 1 minute | Google Universal Analytics sets this cookie to restrain request rate and thus limit data collection on high-traffic sites. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 months | Facebook sets this cookie to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising after visiting the website. |
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gcl_au | 3 months | Google Tag Manager sets the cookie to experiment advertisement efficiency of websites using their services. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
ajs_anonymous_id | 1 year | This cookie is set by Segment to count the number of people who visit a certain site by tracking if they have visited before. |
ajs_user_id | never | This cookie is set by Segment to help track visitor usage, events, target marketing, and also measure application performance and stability. |
cb_anonymous_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
cb_group_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to track page views and traits for Clearbit. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cb_user_id | 1 year | Clearbit sets this cookie to collect data on visitors. This information is used to assign visitors into segments, making website advertising more relevant. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements by tracking user behaviour across the web, on sites with Facebook pixel or Facebook social plugin. |
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
__tld__ | session | Description is currently not available. |
cbtest | 1 year | Description is currently not available. |
COMPASS | 1 hour | Description is currently not available. |
debug | never | No description available. |
mp_29ae321de693136fb910202e753e0de9_mixpanel | 1 year | Description is currently not available. |
pfjscookies | 1 year | Description is currently not available. |
* Το πεδίο είναι υποχρεωτικό.